Bestyrelsesmøde 16/12-2020- Dagsorden
Referent: Stefan
Fremmødte: August, Trine, Stefan, Mikkel, Jens, Alexander, Michael
Afbud: Gustav, Paten, Freddy
Udeblevede:
Dagsorden
- Formalia
- Valg af referent
- Stefan
- Valg af ordstyrer
- August
- Godkendelse af referat fra sidste møde
- Tilstedeværende godkender, resten godkender senere
- Siden Sidst
- Follow up på beslutninger fra sidste møde
- Vi har ændret navne på FB grupper. Ingen klager indtil videre, så vi tænker folk er glade for ikke blive smidt ud.
- Paten har ikke snakket med DIKULan endnu
- Eval af arrangementer siden sidste møde
- Ingen arrangementer siden sidste møde
- Kommende Arrangementer
- Julehygge
- Vi har julehygge arrangement d. 28, vi har fået godkendt penge til arrangementet og hypet det på Facebook.
- Der bliver spurgt til om arrangementet vare 7 timer. Det gør det, men med plads til pause, og arrangementet giver mulighed for at komme og gå.
- Der er nok lagt meget mere tid af end aktiviteterne tager. Det er gjort så der er plads til at folk kan komme lidt sent, og så vi har lagt tid af til “crowd-control”
- Det kører indtil videre.
- Oprydning af RKG lokalet
- Punktet er sat på før lockdown.
- Vi udskyder til efter lockdown
- Vi skal have fundet en dag efter lockdown, hvor vi får folk ned for at sortere og rydde op i lokalet. Vi har rigtigt mange ting!
- Vigtigst så har vi vildt mange reoler vi skal af med. Kender vi nogen der gerne vil have dem? Kantinen vil måske. DIKULan vil ikke og DIKURevy vil heller ikke.
- Vi snakket med kantinen
- Facebook opslag
- Stefan skal lærer at måle op til reoler.
- Mangel på aktivitet
- Vi har meget mangel på aktivitet i RKG. Både i bestyrelsen, men også generelt. Der har ikke været særligt mange arrangementer i år og de få der har været har vi ikke kunne finde tovholdere til.
- Vi skal finde ud af hvad vi gør for at aktivere folk
- Tage personligt fat i folk, og skubbe lidt mere for aktivitet
- Tage fat i nøglepersoner for at starte ting op, men sørge for at alle bliver en del af det.
- Afholde første møde. Her plejer vi at dele ansvarsposter ud, herunder arrangementer.
- Kan evt. ligge kort efter vinter arrangementet.
- Der skal være mødepligt for nuværende vejleder (som i man er stærkt opfordret til at møde op). Kort sagt vi skal have så mange så muligt til at møde op.
- Tag fat i folk på forhånd, så de er klar på at tage ansvar før mødet. Bestyrelsen står for det.
- Michael skal tage mere ansvar, han vil gerne stå for et arrangement
- og Jacob ^
- Bestyrelsen skal uddelegere opgaven til at finde folk, til folk udenfor bestyrelsen, så bestyrelsen ikke står for det hele.
- Meget af manglen på aktivitet, kan nok skyldes på Corona. Så der er mange der ikke ved hvad der sker i RKG i øjeblikket.
- Det skal være nice at tage til faste møder.
- RKG i Studiestarten
- Hvad er RKGs role i studiestarten 2021
- Oven på sidste studiestart, skal vi i RKG finde ud af hvad RKG er i studiestart sammenhæng.
- Der bliver nævnt at vi skal kæmpe for at rusvejlederne er frivillige. (inklusiv ruskoordinatorerne).
- Vi kan fortsætte som vi altid har gjort. Når vi snakker om RKG er vi så “foreningen for rusvejledere på DIKU” og ikke “Rusvejlederne”. Vi kan gøre det til et større problem end det er, ved at bringe problemstillingen op.
- Det kan blive et problem, hvis alle, bortset fra enkelte ikke er med i RKG. De bliver derfor ikke en del af den sociale del af RKG og derfor ikke kender nogen når de f.eks. tager på rustur.
- Vi har tidligere set at folk har været svære at placere på rusture. Det bliver dog måske ikke et problem, hvis puslinge processen ikke bliver den samme.
- Vi skal huske på at først og fremmest er vi et social fælleskab.
- Vi har overordnet 2 muligheder. Enten fortsætter vi som vi plejer “business as usual”, ellers så kan vi skrive til VILU/Administrationen og få et konkret beskrivelse af hvad vi er.
- Vi kører som vi plejer
- RKG kan sagtens eksistere og vil eksistere, selv hvis RKG ikke er med i studiestarten. Vi tager derfor problemstillinger som de kommer.
- Rekruttering
- (D)værge aften, hvornår?
- Vi skal finde ud af hvornår der bliver åbnet for vejleder processen.
- Hvis vi lægger (D)værge aften før processen starter, kan vi være administrationen på forkant, så folk lærer RKG at kende først.
- Vi vil gerne lave et “dream-team” før første møde så vi hurtigt får stablet et arrangement på benene.
- Deltagelse i pilotprojekt til vejlederuddannelsen
- Der bliver lavet en “strømlinet” version af rusvejleder uddannelsen. Det er kun enkelte fakulteter der bliver inviteret til at starte med. Vores holdning er at har vi mulighed for at vælge, vil vi gerne være med i det.
- Vigtigt her er at SVED er med i begge dele, hvis Abrahim eller VILU ikke direkte vælger SVED fra.
- Status på overdragelse fra den forrige bestyrelse
- Forrige bestyrelse har taget kontakt. Planen var at lave noget wanna-be julefrokost som bestyrelsesmiddag. Givet lockdown er det udsat
- Alt administrativt er overdraget
- Status på bank konto hos SCIENCERådet
- Stefan har glemt alt om det og sendt en mail igår. Update til næste møde
- Status på projekter
- Lokale
- Stefan har købt alt for mange reoler (7) der er kun plads til 4 (måske 5). 3 af dem er sat op.
- Grøn Bar
- Alt kommer frem. Det er top nice.
- PROSA Puljen
- Vi har fået 3 ølbonger (1m), 1 barbord, 1 sækkevogn, rense ting til anlæg, og klistermærker. Alt er kommet frem og det er top nice.
- Vi har fået penge tilbage fra både SCIENCEPuljen og Prosa.
- Neutrale aftaler med fagforeninger
- Indsamling af personlige oplysninger (LEADS)
- Lyder meget sketchy
- Hvis det er meget tydeligt at man tilmelder sig en kontaktliste separat for deltagelse til et arrangement ser vi ikke et stort problem.
- Det skal altså ikke stå med småt i bunden af et arrangement at vi videregiver oplysninger til en fagforeningen
- Som udgangspunkt får vi ikke særligt meget af IDA / DM. Det kan måske gøre mere skade end gavn (IDA har f eks nogle meget aggressive rekrutterings teknikker), og kan måske stille os i dårligt lys.
- Opslag på FB
- Det skal uddybes mere. SKAL vi dele alle opslag? Kan vi selv vælge. Deler vi opslag eller skriver fagforeningen som os?
- Indkomne punkter
- Fagrådet, vil gerne have repræsentanter fra de større sociale/faglige foreninger med til deres møder. Derfor vil de gerne have en repræsentant fra RKG med.
- Stefan (eller Paten) tager med til næste møde.
- Dato for næste møde.
- Næste møde bliver tirsdag d. 5 Januar, klokken 17:15 - 20:00
- Evt.
- Første Runde:
- Anden runde:
- Skål! og formanden siger tak til alle dem har deltaget til mødet
- Det er for dårligt at folk ikke tager til hygge på Discord i RKG!
- Det er faktisk for dårligt!
- Hygge på næste torsdag d. 24 December !!!
- Mikkel har det hårdt.
- Aftenens Værtshus
- August sofa
- Dollars fisketank
- Bjørns søster
- Aksels Søster
- Jons Mor
- Fru. Rotendahl
- Facebook postet
- 1 tår per linje August har skrevet på FB.
- *Lukket Punkt