Bestyrelsesmøde 21/09-2022 - Dagsorden
Referent: Matilde
Fremmødte: Shun, JAcob, Iben, Rode, Lee, Mikkel, Stefan, Fie, Hanehøj, Matilde
Afbud:
Udeblevede:
Dagsorden
- Formalia
- Valg af referent Matilde
- Valg af ordstyrer Stefan
- Godkendelse af referat fra sidst
- Godkendt :)
- Siden Sidst
- Opfølgning på beslutninger taget på sidste møde
- Der var ik nogen
- Action items
- Se den opdaterede liste
- Beslutninger siden sidste møde
- Omkring 170 deltagere
- RKG hjalp med at lægge ud for nogle ting, og fik penge tilbage, all is good.
- Stefan har lånt 1 kasse Tequila til Barwin, en kasse Pisang ambon til Caféen?, og en masse kopper til Caféen?
- RKG gav Bella fødselsdagsshots
- RKG har købt en masse ting for turene, som de så betalte senere
- Næste år ville det være godt hvis vi havde et ark over hvad de forskellige ture har købt
- Stefan kom til at give gratis øl til frivillige festen, men det blev ik særlig dyrt <3
- Arrangementer
- KUA Dag
- Det gik godt
- Der er alt for varmt, så mange står udenfor
- Der var mange der ikke kom til kick-start kurset dagen efter (men måske ikke kun vores skyld)
- Skiltene ved ansattedørene virkede, juhuuu!
- Vi har ikke helt beerpong borde nok (men altså det må jo bare være på kantineborde)
- Normalt har vi haft bib åbent som brætspilshygge, men det havde vi ikke i år. Det virker ikke som om der var behov for det.
- Intromiddag
- 200-etellerandet deltagere Vi lukkede kl 12 - og det gjorde (måske) at folk faktisk dukkede op dagen efter. Og at tutorerne fik søvn.
- Vi valgte kun at sælge øl, soda, cider, og sjusser med enkeltshots. Vi har en teori om at det er godt fordi folk, rus og tutorer, bliver mindre fulde.
- Vi fik gjort rent på 1 time og 15 min, sygt nok
- Vi skal huske at rydde op udenfor dagen efter, så der ikke ligger øl og smøger hele dagen når rus kommer
- Vi skulle nok ikke have solgt stærke ting til os selv, når vi ikke solgte til rus
- Generelt skal vi lige være klare over hvad dagens menu er - især hvis den afviger fra den normale
- Frivillig Fest
- Den på Guldhornene
- Vi fik sponsoreret mad af DIKU, men vi skal huske at bestille i god tid (gerne dagen før)
- Omkring 50 deltagere
- Vi havde dårlige oplevelser med stedet, bartenderne var ubehagelige, og de havde givet vores borde væk, og man skulle bruge en app for at købe ting
- Så alt i alt dårlige oplevelser med REKOM, også efter tour de frebar
- En anden gang skulle man have en hel sal for sig selv (det var det også meningen at vi skulle have haft)
- Ideen er god - lad os finde et andet sted måske? eller gøre det meget specifikt hvad vi vil have
- Især ideen om at lave en fest for alle frivillige på DIKU
- Kommende Arrangementer
- Førstårsfest
- Den 7/9/22
- Vi holder møde med rus i morgen og laver alt muligt sejt
- Festen er for førsteårsstuderende, og førsteårsaktører (rkg, tutorer, mentorer, instruktorer fra fx pop, kickstarts kurset) (lee hiver fat i mentorer, mikkel hiver fat i pop instruktorer)
- Kan vi få pizza spons? Fra DIKU. Rode og resten af gruppen står for at søge det :)
- Der er 700 kr til pynt. Man kan enten fange Iben når i køber ting, eller i kan få 700 i kontanter, eller i kan lægge ud selv og få pengene tilbage fra RKG)
- Stefan booker mikkel og thomas til at komme og spille
- Vi skal snart smide barvagt skema
- Opsætning - det står på barskemaet
- Dagen efter er der DM i programmering, og deres efterfest er i kant fra kl 16. Så oprydning skal ske før det.
- DM i Programmering
- De vil måske gerne have RKG/Kantinen/DIKUbar til at sælge øl
- NetCompany betaler pr brudt fustage
- Det tager kun 2-3 timer
- Vi laver et lille barvagtskema man kan skrive sig på (og barvagterne drikker self også gratis)
- Vi skal have en ansvarlig på: Mikkel og JAcob er ansvarlige
- Eval(Nar????)
- Skal vi have en evalNar?
- Som kun handler om RKG (så ik noget rigtig at lave hehe)
- Plejer at være første weekend i efterårsferien
- Tidligere har vi holdt GF op til eval
- RKG kan godt funde en hytte, eller hvert fald en del af det
- Det bliver 14-16 oktober (første weekend i efterårsferien) (hvis vi kan booke hytten - stefan står for det)
- Værgeaften
- Der er nogle ansvarlige
- Vi skal have fundet en dato
- Dato forslag: torsdag den 3. november
- General forsamling
- Bliver torsdag den 27 oktober
- Julefrokost
- Kristoffer skal finde en dato for julefrokost, sammen med sit hold
- Vedtægter
- Iben har et spørgsmål: Det der førsteårsfest punkt, hvem gælder det for?
- Det gælder for tutorer? eller for alle rkg medlemmer?
- Vi skal have det på generalforsamling, fordi det virker lidt dumt.
- Folk der gerne vil have vedtægtsændringer skal før næste bestyrelsesmøde have lavet forslag, så vi kan diskutere dem
- Regnskab
- Vi skal præsentere regnskab på GF (et foreløbigt regnskab)
- Iben har fået vedtægterne, så nu kan hun kigge på moms
- det ville give god mening hvis vi fandt ud af hvad vores overskud havde været i år, så vi kan give noget ud til andre foreninger
- Rollebeskrivelse
- Der er aldrig sket mere med denne rollebeskrivelse, og Martin Lilholm er ikke længere VILU på DIKU
- Så lad os droppe det og lade som om det aldrig er sket
- Lokaleansvarlige
- Shun bliver den nye pantansvrlige
- Stefan viser Shun hvordan man bestiller pant (så det sker før førsteårsfesten)
- Vi skal have en ny introdag for lokaleansvarlige (Iben står for at finde en dag)
- Status på sponsorat ansøgninger
- SCIENCEPuljen
- Vi har ikke nogle udestående ansøgninger lige nu
- Stefan søger om kroketsæt
- KU Trivselspulje
- Vi har fået alt udbetalt
- DIKU Trivselspulje
- T-shirts
- Vi har fået pengene godkendt, så vi kan få gratis RKG t-shirt
- Skjorter på egenbetaling (Hane står for at finde ud af hvem der vil have skjorter)
- Stefan søger om penge til nøgleboks
- Redegørelse for brug af midler
- Vi skal redegøre for hvad vi har brugt KU trivselspuljen på inden 1. oktober
- Vi har brugt alle pengene vi har modtaget (undtagen dem til DIKUbar, men dem behøves vi ikke at redegøre for)
- Vi skal skrive og høre hvordan det skal foregå (Iben og Fie og Stefan står for det)
- Vi har købt en ladcykel, wuhuu
- RKG medlemskaber
- Det har vi snakket om
- Lad os lave et event (det gør vi)
- Næste møde
- Onsdag den 12 oktober 17:15
- Indkomne punkter
- Ingen indkomne punkter
- Evt.
- Drev
- Vi har nu to google mails
- Mikkel har oprettet en google konto med den rigtige mail, vi giver den konto rettigheder til at redigere den gamle
- Mikkel står for at undersøge mulighederne
- Hvordan skal vi overdrage drevet fra år til år?
- Vi skal lave alle ikke-hemmelige ting inde i den store mappe
- Wiki er til how-to's, drev er til gammel inspi
- Rengøring efter RKG arrangementer
- Vi kan betale SCIENCE for at gøre rent, skal vi det?
- Det er et nyt system (kom med de nye retningslinjer for lån af lokaler)
- Man skal nu betale for rengøring efter arrangementer i øvelseslokaler mm., Kantinen er fritaget
- Vi kan kontakte dem og høre om det ville være muligt at få dem til at gøre Kantinen rent.
- Matilde skriver til dem
- Lokaleoprydning
- Vi vil gerne have nogle gennemsigtige kasser der passer i målene
- Måske kunne vi have nogle der ryddede op, og nogle der tog i IKEA
- Bliver tirsdag den 18/10-22, med fri Tequila for dem der har ryddet op
- Nøgleboks
- Stefan undersøger hvad det koster, sygt
- Nyt RKG lokale
- DIKU er i gang med at omrokere
- Enten kan det være vi rykker ind i det lange lokale ved siden af UP1, eller i et lokale på kemigangen
- Der må muligvis kun være ét vådrum - løsning kunne være at RKG køber ølsalget af Kantinen (på betingelse af at vi funder Kantinens arrangementer)
- RKG bestyrelsen bakker op om at vi kan foreslå det til Kantinen - vi gør det uanset om DIKU har et probelm eller ej
- Hvis det bliver vedtaget af Kantinebestyrelsen tager vi et nyt møde om hvordan den daglige gang vil køre
- Ryk en masse ting :)))
- Lukketpunkt
Action items
- [ ] Hane og Mikkel skal skrive wiki om 1. Nar
- [ ] Lee skal sørge for at Tour de Frebar arrangørerne får skrevet en wiki
- [ ] Stefan skal søge om penge til lydudstyr og kroketsæt
- [ ] Matilde skal lave liste over hvad man skal gøre som DIKUbar ansvarlig
- [ ] Listerne til DIKUbar skal opdateres (Matilde)
- [ ] Matilde står for at følge op på wiki ting (kig i referatet)
- [ ] Stefan undersøger mulighed for pantskur
- [ ] Fie er ansvarlig for at skrive the basic rules ud
- [ ] Stefan skal smide folk ud der ikke har betalt kontingent
- [ ] Lee laver et sheet over medlemmer og aktiviteter
- [ ] Hane skal stå for RKG skjorter
- [ ] Stefan laver save the date event for evalNar og skriver det ud på Discord, og booker hytten
- [ ] Redegørelse for brug af midler fra KU/DIKU inden 1. oktober.
- [ ] Mikkel står for at undersøge mulighederne for at given den nye konto rettigheder til at redigere den gamle
- [ ] Matilde - undersøge muligheder for at SCIENCE gør rent efter fester
- [ X ] Nogle skal melde oprydning af lokale i efterårsferien ud.
- [ ] Stefan skal undersøge hvad en nøgleboks koster
- [ ] Stefan snakker med kantinebestyrelsen om merging af vådrum pba. at RKG køber kantinens automater.